10 października 2013

Przy drzwiach

Wracając ostatnio do domu uświadomiłam sobie coś. To coś przybrało postać kocich ciałek zgromadzonych wokół drzwi mieszkania i witających mnie w bardzo indywidualny, osobniczy sposób.

Sisi za każdym razem siedzi na skraju szafki stojącej w przedpokoju i wita mnie lekkim "miau". Gdy już wyda głos, robi kółeczko po szafce i wraca na poprzednie miejsce. Wówczas jest czas na to, żebym się pochyliła, dała zwąchać przyniesione na twarzy i włosach zapachy i pogłaskała kocinkę.

Gusia najczęściej siedzi w dalszej części przedpokoju i dopiero na moje "Cześć Gusiu" zaczyna się do mnie zbliżać, by po chwili odwrócić się tyłem i nadstawić grzbiet do głaskania. Później podążą leniwym krokiem w stronę kuchni i zasiada przy misce.

Nusia burczy na mój widok i robi baranka. Czeka na powitanie, głaski i - podobnie jak Gusia - wspólne wejście do kuchni. Gdy wczoraj jej nie zauważyłam wchodząc, zobaczyłam za chwilkę, że siedzi za drzwiami z rozpaczliwie smutną miną. Przecież jej nie pogłaskałam...

Wojtek najczęściej nie przychodzi. Moje powroty do domu zbiagają się idealnie z jego godzinami snu i pojawiająca się ja nie jestem żadnym powodem do tego, by sen przerywać.

7 komentarzy:

Retro Koty i Pies pisze...

U mnie bardzo podobnie. Uwielbiaja też jak wracam z siatkami - zaraz pakują tam łepki - wąchają i nawet próbują wejść do siatki :)

wilddzik pisze...

Te powitalne rytuały są słodkie, zwłaszcza jak jest więcej kotów, a każdy inaczej wita :-)

monikacookies85 pisze...

i one codziennie ten sam schemat?
super :)

Joanna pisze...

moje kociaki też czekają na powrót domowników

Alison pisze...

U mnie są dwa, ale jest podobnie ... jak nie skręcę do kuchni /tam sa miski/ to widzę rozczarowanie w oczach kocich ... wiec biegnę szybko dać papau i wtedy moge robic co chcę. Jak sie najedzą to na mizianki przychodzą . Kocie powitania sa wspaniałe :-))))))))

MoniQ pisze...

To jest strasznie słodkie :) A ludzie którzy nie mają kotów mówią, że kotu wszystko jedno...
Nas najczęściej wita kotek czekający już z noskiem przy drzwiach :)

kociokwik pisze...

Retro,
oczywiście - siatki trzeba skontrolować:-)

Wilddzik,
masz rację - każdy kot ma swoją metodę powitania.

Moniko,
raczej tak; koty lubią rytuały.

Joanno,
to miłę, prawda?

Alison,
:-))) Jedzenie okazuje się najważniejsze?;-)

MoniQ,
z tego jakie ludzie myślą głupoty na temat kotów można by napisać obszerna książkę;-)